http://www.facebook.com/pages/%D7%9E%D7%95%D7%A2%D7%A6%D7%94-%D7%90%D7%96%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA-%D7%9E%D7%A9%D7%92%D7%91/190731637642996 שבילים ברשת

יומן ספורט

 

מי צריך גבולות

  

מיכל יערון - לעוף פסיכולוגיית ספורט מתקדמת

 

תופעה חשובה שאני רואה רבות אצל הורים ומאמנים שאני זוכה לפגוש היא קושי גדול להשתמש באחד מעזרי החינוך החיוביים ביותר שיש - היכולת לשים גבולות. משיחות עם מאמנים והורים נראה כי במקרים רבים השימוש בגבול נתפס אצלנו כמעשה שלילי הפוגע בחופש של ילדם.

גבולות הם לא עונש, גבולות הם אחד הצרכים המרכזיים ביותר שיש לבני אדם באשר הם. גבול המוצב נכון מאפשר להתפתח ולזכות בשקט נפשי (לשני הצדדים).

 

אז מה הרעיון שעומד מאחורי מושג הגבול:

ראשית, גבול הוא ביטחון פיזי - האחריות על מצבו הגופני של הספורטאי או של הילד היא על המבוגר. הרי מאמנת התעמלות לא תאפשר לנערה לעשות תרגיל על המקבילים אם אין היא בטוחה כי הנערה אכן יכולה לעשות אותו בהצלחה וללא פגיעה גופנית.

הגבולות הם גם בטחון פסיכולוגי - הם מקנים לילד את הידיעה שיש מולו מישהו חזק שאפשר להישען עליו, שניתן לשמוע בעצתו. ספורטאים כמו גם ילדינו צריכים לדעת שאפשר לסמוך עלינו.

המושג גבול בא מהמילה להגביל, הדבר נכון ברמה הפונטית אך ברמה הסמנטית נכון יהיה לומר שגבול בא מהמילה חופש. כשהגבולות ברורים ורחבים דיים אך לא יתר על המידה, חש הצד השני שקט ובטחון לפעול במרחב שהוגדר לו ואז הוא יכול לחוות חופש.

חובה להבין שילדים ומתאמנים (וגם אנחנו כמבוגרים) עושים ניסיונות מתמידים לבדיקת גבולות. ניסיונות אלו אינם בהכרח תוצאה של רצון "לעשות דווקא" אלא לפעמים בדיקה שאכן יש לי בטחון בסמכות (כמו שאני בודק אם הדלת אכן נעולה כשאני עוזב את הבית).

 

כיצד מומלץ להציב גבולות:

* גבולות צריך להגדיר מראש - צריך לחדד מה מצופה, מה מותר ומה אסור.

* גבולות צריכים להגן על הספורטאי, הילד והנער ולא על מי שמציב אותם.

* גבול צריך לתרום להתפתחות, לא מציבים גבול במטרה להוכיח ש"אני יותר חזק".

והכי חשוב, להיות עקביים. שוב, יש לזכור מה המטרה של הצבת הגבול וכך ברגעים קשים נוכל להמשיך ולשמור עליו (ולא נרגיש שאנחנו גורמים עוול לילדים).

כמו שהגוף הפיזי צריך מידה מתאימה של התנגדות כדי להתפתח, כך גם הנפש, צריכה התנגדות במידה המתאימה. על תלחמו בכל החזיתות - בחרו מספר דברים מרכזיים ועימדו עליהם ואל תשנו ותחליפו כל יום.

 

 

 

 

קישור לאתר לעוף


 

 

יום הספורט מיועד גם לתושבי משגב     

 


להדפסת  מפת מיקום האירוע  הקישו   כאן

לטופס הרשמה הקישו כאן

 


 

 

 

 

תזונה בדרך להצלחה - ספר חדש!

 

"ספורטאי הישג מנסה כל הזמן לשפר את הישגיו, ולצורך כך הוא ומאמנו משקיעים מאמצים עצומים ושעות אימון אין-ספור.  עם זאת,  רובם אינם מודעים לכך שבאמצעות תזונה ניתן לשפר משמעותית את היכולת הגופנית וההישגים הספורטיביים". הפתיח לקוח מהספר – תזונה בדרך להצלחה. המלצות תזונתיות לספורטאים מתבגרים על פי ענפי הספורט.
מכיוון שליומו העמוס של הספורטאי המתבגר יש מעט פנאי לחברה ולמטלות לימודים שונות, נראה שהעיסוק בתזונה מתאימה מוטל לא פעם על כתפי ההורים. לא תמיד ההורים מודעים לחשיבות הנושא ולכן מצאתי לנכון להציע למחלקת הספורט שנוציא חוברת ובה יהיו המלצות תזונתיות ייחודיות לכל ענף. זוהי דרך  לעזור ולהקל על ההורים לנהל את המידע שמגיע ממקורות שונים. שלומי טחן – מנהל המחלקה, תמך ביוזמה המקומית ועודד אותי להתחיל לכתוב וגם לגייס משאבים מתאימים. לכתיבת החוברת שהפכה לספר נדרכתי בשמחה אבל את גיוס הכספים עשיתי בחוסר הצלחה מזהרת. כך זה נמשך עד שפניתי להתאחדות הספורט לבתי הספר ושם מצאתי הפתעה - רצון להשקיע הרבה מעבר למשאבים שבקשתי ובתם הריון ממושך נולד הספר.

 
ועוד מהטיפים ומהמיתוסים שבספר: 
מהמיתוסים: כדי לעודד בניית שריר חשוב לאכול הרבה מאוד חלבון כבר בסיום האימון.  מהאמיתות : כדי לעודד בניית שריר הארוחה אחרי האימון צריכה לכלול חלבונים ופחמימות ביחס של 1:4 לטובת הפחמימות דווקא.
ועוד מהמיתוסים: אימון משקולות עלול לגרום לפגיעה בתהליך הצמיחה של הגוף.                     כשהאמיתה היא: סוג האימון אינו משפיע על הגדילה באופן ישיר. אם נוצר חסר תזונתי בעקבות האימון ובעיקר חסר בקלוריות, תהליך הצמיחה של המתבגר עלול להיפגע.

לבקשתנו לשלב מחשבות של ספורטאים מצטיינים על התזונה ותרומתה לאורח החיים שלהם נענתה הטניסאית שחר פאר: " אני מרבה להימצא בחו"ל, ולכן התפריט שלי משתנה כל הזמן. עם זאת אני מקפידה לאכול בכל יום סלט שמכיל ירקות מכל חמשת הצבעים – כל צבע מסמל תכולה של ויטמינים חיוניים. בכך אני שומרת על איזון התפריט שלי גם כאשר הרכב התזונה משתנה". 

 
לתהליך הכתיבה צורפו דיאטניות ודיאטנים בכירים בעולם הספורט הישראלי וכל ענף טופל על ידי הבקיאים ביותר בתחומו. בקו הסיום אנחנו למעלה משמונה תזונאים, פיסיולוג בכיר ועוד כעשרה מאמנים בולטים שהוסיפו וכתבו פתיח לכל ענף. הספר תזונה בדרך להצלחה נכתב באופן הספורטיבי ביותר שאני מכירה ואפשר למצוא אותו בהוצאה לאור של וינגייט או בהתאחדות הספורט לבתי הספר.

 

ניתן גם להזמין את הספר דרך מחלקת הספורט של המועצה במחיר מיוחד לתושבי משגב 
בטלפון: 04-9902324

 

מועדון כפרי משגב


מציע שרות חדש לשחייניות ושחייני משגב:

 

החל מחודש יוני 2010

תתקיים במועדון כפרי משגב

בערבי ימי שלישי, בין השעות 20.00-22.00

 

שחייה נפרדת

לנשים ולגברים,
לסירוגין

 

פרוט מועדי השחייה הנפרדת

בחודש יוני

 

 

01/06  נשים

08/06  גברים

15/06  נשים

22/06  גברים

29/06  נשים 

המועדים בכל חודש מוצגים בדף המועדון הכפרי

 

* חדר הכושר,  החוגים,  המקלחות ושאר המתקנים יעבדו כרגיל.