http://www.facebook.com/pages/%D7%9E%D7%95%D7%A2%D7%A6%D7%94-%D7%90%D7%96%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA-%D7%9E%D7%A9%D7%92%D7%91/190731637642996 שבילים ברשת

יומן ספורט

" נעלים קונים מהר וגרבים לא חסר "

לא משנה אם מדובר בהליכה בעיר, בכפר, בשדות, באימון בחדר כושר או אימון לקראת מרוץ של 2 ק"מ או מרתון, חשיבות בחירת נעל היא עצומה. העומסים על הרגליים, ברכים, מפרקים מגיעים לפי ארבע עד שישה ממשקל הגוף שלנו.

חוקרים אמריקאים מצאו כי אנשים בני חמישים ומעלה (המלצה אישית- על תחכו לגיל הזה כדי להתחיל.. ) שעסקו בפעילות גופנית של הליכה וריצה האריכו את חייהם בשיעור כפול מאלה שלא עסקו בפעילות גופנית. אלה שהלכו / רצו היו בעלי פחות פציעות גופניות ושיעור נמוך יותר של התקפי לב ומחלות סרטן. מחקרים נוספים מוכיחים שהתפתחות המח (בכל גיל ) טובה בהרבה אצל אנשים העוסקים בפעילות גופנית.

"נעלים קונים מהר וגרבים לא חסר " - בשיר "המגפים של ברוך" מאת להקת כוורת האגדית.

אני לא יודע לאיזה נעלים התכוונו, אבל כששואלים אנשים כיצד בחרו את הנעלים שלהם, אנחנו בדרך כלל מקבלים תשובות כמו: הנעל האדומה היתה הכי יפה, או ראיתי פרסומת בעיתון-טלויזיה. הקונה נוטה לקנות נעל על סמך המלצה של חבריו, נאמנות למותגים, פטנטים חדשים וכמובן המחיר. בחירת נעל בצורה שכזאת עלולה לתרום באופן לא מודע לפציעות אצל אותם אנשים.

על מבנה הנעל, במאמר אחר, אבל כמה מילים על תפקיד הנעל:

  • א. ספיגת זעזועים- בפגישת הרגל עם הקרקע הגוף סופג חזרה מהקרקע זעזוע בעוצמה של פי כמה ממשקל הגוף, תפקידה של הנעל לספוג את הזעזוע בעזרת שכבות סופגות בסוליה.
  • ב. הענקת יציבות / תמיכה - אנשים רבים זקוקים לדרגות שונות של תמיכה באזור הקשת (בולם הזעזועים הטבעי שלנו ) על מנת לפצות על מבנה כף הרגל.

אנחנו מבחינים בין כמה סוגי נעלים :

1.יציבות- נעלים שמותאמות לאנשים בעלי קריסה קלה / בינונית. נעל שמשלבת תמיכה בינונית ושיכוך זעזועים.

2.בקרת תנועה - נעלים שמותאמות לאנשים בעלי קריסה בינונית / קשה. נעל שמשלבת תמיכה לאנשים בעלי כף רגל שטוחה (פלטפוס ).

3.רכות- נעלים שמותאמות לאנשים שזקוקים לתמיכה מינמלית ושיכוך מקסמלי.

כמובן שיש קטגוריות ביניים עבור אנשים כבדים - קלים - רצי תחרויות - רצי שטח ....

 

מה חשוב לדעת בבואך לרכוש נעלים:

1.להגדיר מה הנעלים המתאימות לכף הרגל שלך.

2.לקנות נעלים שיתאימו למבנה כף הרגל שלך. אל תערב שיקולי אופנה.

3.מדוד נעל רק עם גרבים.

4.אם אתה משתשמש במדרסים הבא אותם לחנות.

5.נעל את הנעלים בחנות ונסה ללכת / לרוץ איתן.

6.אם אתה לא מרגיש נוח עם הנעל אל תקנה אותן, לא תמיד (ובדרך כלל לא) ההרגשה תשתפר.

 

לסיכום :

איזו נעל מתאימה לי ? סקוני, נייקי, ניו באלאנס, ברוקס ... (הרשימה עוד ארוכה )

אין דבר כזה לכל אחד יש את הנעל הכי מתאימה לו .

 

 

נכתב ע"י דורון שלמון בעל חנות RUNWAY  - חנות המתמחה בהתאמת הנעל למבנה כף הרגל.

 

'מועדון כפרי משגב' מציע למנויים חדשים, שיצטרפו למועדון בחודשיים הקרובים, סדנה לתזונה נכונה, משולבת בפעילות גופנית, עם התזונאית הקלינית, יעל פרסקי.

יעל פרסקי (גילון) מתמחה בתמיכה תזונתית להרזייה, בדגש על אורח חיים בריא וכושר.

יעל: " 'שינוי מהווה איום כשהוא נעשה לך והזדמנות כשנעשה על ידך' , ומכיוון שהרבה יותר קל ביחד, אני מזמינה אתכם, בואו והצטרפו לקבוצת ההרזיה של מועדון כפרי משגב.
הקבוצה משלבת  אכילה מאוזנת ובריאה, פעילות גופנית ותמיכה הדדית. המפגשים מתקיימים  בקבוצות אינטימיות, אוירה נעימה יחד עם ליווי מקצועי ובקרה צמודה.

                                                                                               נתראה,

                                                                                                       יעל." 

הסדנאות יפתחו לקראת אמצע ינואר וימשכו עד סוף מרץ. הן יינתנו כבונוס למי שירכוש מנוי חדש, או יאריך מנוי ישן במהלך בחודשים ינואר-פברואר , או בתשלום של 220 לתושבים.

מי זומבה?

 

מי ואיפה ומה זה ה'זומבה' הזו שכולם מדברים עליה?  מי שהחמיץ את הקטע בארץ נהדרת מוזמן להתנסות אישית – כאן, ב'מועדון כפרי משגב'.

 

 

ומה זה 'זומבה'? – דלית הראל, מדריכת הזומבה (זומבאית? זומבית?) במועדון, מסבירה שזומבה היא פעילות תנועתית לצלילי מוסיקה לטינית במקצבים שונים כמו סלסה, מרנגנה, קומביה, סמבה, רגטון, פלמנקו ועוד. "השיעור הוא פשוט מסיבה משחררת וכייפית". 

 

החוג מתקיים במועדון בימי שלישי ושבת.

בימי שבת הכניסה לחיילי משגב - חינם.  מ ו ז מ נ י ם  ב ח ו ם.

דלית מציינת עוד שהאימון הזומבה מתאים  לכל אדם בכל גיל, ללא קשר לרמת הכושר האישית שלו , וללא צורך בידע מוקדם ברזי הריקוד הלטיני. שווה לנסות.