דבר העורך


תושבים יקרים,
אנו שמחים להתחדש ביומן הבריאות, להציג מידע בתחום זה,
לענות על שאלות, ואף לנהל דיון פתוח בנושאים שונים.
נשמח לקבל תגובות לרשומות, ואפשר, כמובן, ליצור עימנו קשר במייל.

שלכם,

ד"ר אסף הלפרין – מנהלת מ.ב. משגב - שרותי בריאות כללית 
ותאיר נוימן - מקדמת שיווק משגב - שרותי בריאות כללית

********************
צוות סניף משגב של מכבי שירותי בריאות שמחים להציג לכם מגוון כתבות שנכתבו ע"י מיטב המומחים שלנו בתחומים השונים."ידע הוא כח" קבע הפילוסוף האנגלי פרנסיס בייקון.
אנו גאים לצייד אתכם במיטב החידושים והמידע הרפואי במגוון תחומים,
במטרה לסייע לכם לשמור על בריאות טובה.
נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

ד"ר פלג אלונה – רופאת המשפחה – מכבי שירותי בריאות –משגב
נורית למאי-בודארה – אחראית מרפאת מכבי שירותי בריאות – משגב

 

מנהלי היומן

אלבום תמונות rss
מלאו כאן את כתובת ה-Email שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן היומן שלי.
הצטרף הסר

רשומות אחרונות

ארכיון

אלבום תמונות

Loading
 

זריקת בריאות

הרבה על בריאות (וקצת על מחלות)

נתחיל ב"שמן". ידוע כי השורש הלשוני של המילה שמן ושל המילים שומן והשמנה אחד הוא.

סיבת הדבר היא שהשמן הוא המזון בעל ריכוז הקלוריות הגבוה ביותר בטבע. כל גרם שמן מכיל 9 קלוריות, לעומת כל גרם של פחמימות או חלבון שמכילים 4 קלוריות לגרם ואלכוהול שמכיל 7 קלוריות לגרם.

מזונות המכילים שמן בכמות גדולה הם עשירים מאד בקלוריות וכל כף שמן( 15 ג') מכילה 135 קלוריות ( כמעט כמו 2 פרוסות לחם ). השומן נספג בקלות ובמהירות במזון בתהליך הבישול והטיגון.

המילה "סופגנייה" שהשורש הלשוני שלה הוא כמו של המילה ספוג וספיגה מרמז על סוג מאכל שסופג שמן רב. כמות הקלוריות הגבוהה בסופגניות, בין 400-500 קלוריות ליחידה  (המהווה כרבע מצריכת הקלוריות היומית המומלצת לאדם מבוגר בפעילות רגילה) נובעת מכמות של 20- 30 ג' שמן הנספגים בכל סופגנייה חמימה וטעימה.

השמן הוא היוצר את המרקם הפריך והטעים של המזונות המטוגנים, אך גם אחראי לכמות הגדולה של הקלוריות .

חשוב לדעת כי בטמפרטורה גבוהה, מאבד גם השמן האיכותי ביותר את תכונותיו הבריאותיות הטובות והופך לשומן רווי השוקע בכלי הדם ומהווה סיבה לעודף כולסטרול ושומנים בדם.

כדי ליהנות ממאכלי החג, בלי להינזק  מעודף השומן כדאי לנקוט בתכנון של אכילה בריא.

אכילת המטוגנים במידות קטנות תעזור לנו לשמור על מידות קטנות של ההיקפים גם אחרי החג.

אז איך מתארגנים?.

  • לנצל כל קרן שמש מזדמנת ליציאה מהבית באויר הנעים. לשאוף את ניחוח הגשם ולא רק את ריח הבישולים...
  • להחליט שהשנה אנחנו לא מביאים לילדים סביבון מלא בממתקים אלא הפתעה אחרת , בריאה יותר ומהנה לא פחות.
  • חשוב לתכנן כמו תמיד, ארוחות מסודרות במיוחד בימים שמארחים או מתארחים.
  • אם אתם באים להתארח כדאי להביא סלט ירקות חגיגי ומקושט בכד דקורטיבי, הסלט יגמר והכד יישאר מתנה משמחת בתקציב סביר.
  • עם אכילת מזון מטוגן או שומני ( בכמות קטנה כמובן) כדאי לאכול תמיד גם מנה המבוססת על ירקות:סלט, מרק או תבשיל, רצוי בקליפתם, העשירים בסיבים תזונתיים ובכך תורמים לתחושת השובע  בארוחה ומפחיתים בגוף ספיגת סוכר שומן וכולסטרול מהמזונות האחרים.
  • לקבוע "תקציב" קלורי: להחליט מראש כמה סופגניות ו/או לביבות נאכל בחג וכמובן לעמוד בכך...
  • כאשר השמן  טרי וחם מאד והטיגון קצר מאד כמות השמן שתיספג במזון קטנה יותר.
  • לדאוג לתעסוקה לילדים . בחג הגשום שפוקד אותנו אכילה (+ בהייה במסך) עלולים להפוך לבילוי המרכזי של הילדים . פנקו אותם בעבודות יצירה ובטיולים, בבילוי עם חברים  ולא בממתקים או מזון מהיר בקניון.

אפשר להתפנק גם עם לביבות אפויות טעימות ודלות שומן

      ושיהיה לכולנו חג שמח והמשך הרזיה עם טעם!

 

ורד לוין דיאטנית קלינית B.Sc R.D

ומאמנת אישית בשיטת NLP

שירותי בריאות כללית

 לביבות אפויות

 3 תפוחי אדמה בינוניים

2 בצלים קצוצים דק

3 כפות  פטריות מיובשות מושרות במיים + 2 כפות מ נוזל ההשריה

2 ביצים

1/3 כוס פירורי לחם

מלח , פלפל

תרסיס שמן

 אופן ההכנה :

לבשל את תפוחי האדמה במים עד שהם רכים , למעוך אותם .

לסנן את הפטריות ולטגן את הבצל ופיטריות בכף שמן קנולה .

לערבב את שאר המצרכים עם מחית תפוחי האדמה הבצל  והפטריות .

ליצור לביבות משוטחות ולהניח על נייר אפייה שרוסס קלות בשמן

להכניס לתנור שחומם מראש בחום בינוני ולאפות למשך 25 דק' עד שמזהיב  (רצוי להפוך באמצע האפייה לאחר 10-15 דק').

בתאבון

צוות מרכז בריאות משגב

09/12/2009 12:05:48
להוסיף תגובה אין תגובות לרשומה זאת קישור ישיר לקטע בית

כל היומנים

sun - לשירות חברות הסטארט אפ בצפון אומרים שהיה פה אמנים ויוצרים אני ואתה נשנה את הגינה אנשי הגשם אתר צומח גבוהה יותר, מהירה יותר, חזקה יותר גן קיימות הבית הפתוח הופכים את בקעת בית הכרם לעמק תפארת החינוך - הלב הפועם של משגב הכל נוער המלאכים של כלבלאב העשרה ואומנויות הקומפוסטר כחיית מחמד התנדבות...זה אנחנו ויקי משגב זבל זבל תפריד זכויות בעלי חיים זריקת בריאות חיים בקהילה טיולים ומסעות יד ביד בגליל יד על הדופק - דיווחי משטרה וביטחון יומן המועצה יומן ספורט יומן רכזי טיולים יער האופניים והקהילה יש עבודה ישוב לדורות לא רק לנשים לחיים ארוכים מבקרים במשגב מדברים אמונה מדיה חברתית מועדון רוטרי משגב מוקד 107 מזכירי/ות ישובים מיומני הספרנית משגב קולטת משומשהו נוער ראס אל עין עד-כאן העתון המקוון של משגב עוד מעט 30 עושים עסקים על הדרך פורום מנהלני חינוך פתווו-ח צעירי משגב קבוצת YAD קול ההתחלות קונים - כאן קורס ועדים קיימות וסביבה קליק שביל סובב משגב שבילים ברגל תיירות במשגב תרבות