דבר העורך

מנהלי היומן

אלבום תמונות rss
מלאו כאן את כתובת ה-Email שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן היומן שלי.
הצטרף הסר

רשומות אחרונות

ארכיון

אלבום תמונות

שביל סובב משגב

סובב משגב: נחל כמון
07/10/2014 16:14:43

התחלה: כמאנה מזרחית רום: 550 מ'

נקודת ההתחלה בכמאנה מזרחית, בסמוך למסגד, הבולט בכיפה הירוקה.

סיום: סלאמה מערבית רום: 260 מ'

סיום בסלאמה מערבית, השכונה למרגלות הר כמון, יש לעלות בכביש לקצה הגבוה והמערבי שלו.

דרגת קושי \ אופי מסלול: מסלול רגלי קווי במגמת ירידה בדרגת קושי בינונית ובו מפלונים נמוכים (יבשים). אינו מתאים לאופניים.

אורך ומשך הליכה: כ-3.5 ק"מ, כ- 3 שעות.

התאמה לעונה: מסלול מוצל ברובו, המתאים לכל השנה.

סימון: מהכפר אל הערוץ ללא סימון, בערוץ סימון שבילים שחור

מפגעים בטיחותיים: מפלונים בגבהים של 2 – 4 מטרים לאורך המסלול. במעקפי המפלים יש ללכת על פי הסימון בלבד.

סיפור דרך:

מצומת ביג כרמיאל בכביש 85 עולים דרומה בכביש המתפתל לישובים כמון, מכמנים וכמאנה. עוקבים אחר השילוט שמאלה לכיוון כמון וכמאנה ופונים ימינה לכמאנה המזרחית. חולפים את עיקול הכביש בראשיתו של הערוץ (מסומן 1 במפה המצורפת) וממשיכים לכיוון המסגד החדש בכמאנה המזרחית. המסגד בולט בכיפה הירוקה שלו. מומלץ לנסוע ולחנות בסמוך ומעבר למסגד. מהמסגד יש ללכת כ-100 מטר דרומה ומערבה לפינת בית הקברות לתצפית לכיוון בקעת סכנין, מהכנרת לים תיכון. הנוף נשקף מהארבל (ומעבר לו) במזרח, דרך רכס נצרת בדרום ועד הכרמל בדרום מערב. מתחתינו היישובים סלאמה, לטם, מעלה צביה, עראבהסכנין ועוד.

מכאן נתחיל בהליכה צפונה בין בתי הכפר ומעבר לבתי נגלוש אל ערוץ הנחל, שם נפגוש את סימון השבילים השחור. נקודת ציון בדרך היא משטח סלע בהיר וגדול על המדרון היורד אל הנחל. בחורף, בחדשים דצמבר-ינואר מומלץ לטעום מפרי הקטלב.

ההמשך לקוח מאתר Ynet (מפה)

איך מגיעים

הקפצת הרכב לנקודת הסיום: חוזרים אל כביש 85 ופונים בו ימינה (מזרח). בצומת רמה פונים ימינה (דרום) בכביש 804 לעבר סחנין. נוסעים לאורך ערוצו של נחל צלמון וכעבור כ-4 ק"מ חוצים את ערוץ נחל צלמון. כקילומטר אחר כך פונים ימינה, לעבר השכונה המערבית של הכפר סלמה. דרך זו מסומנת באופן לא ברור בסימון שבילים בצבע שחור. חוצים את השכונה הקטנה, עד לנקודה שבה חוצה הדרך את ערוצו של נחל כמון, הנראה יורד מההר שמימין. במקום רחבת חניה וסימון שבילים בצבע שחור.

נחל כמון

יורדים במסלול המסומן בשחור הגולש במורד הגיא. בתחילה גולש השביל בתוואי מתון יחסית, אך מהנקודה בה הוא מתעקל דרומה לעבר בקעת סחנין, הוא נעשה תלול יותר. במקביל, נעשות גדות הנחל יותר ויותר ירוקות ולעצי האורן והאלון מתווספים גם עצי חרוב, אגס סורי וקטלב. חולפים על פני כמה עצי חרוב עבי גזע ואגס סורי מרשים. בתחילת הקיץ תוכלו לראות את העץ מניב פירות שאינם משתמעים לשתי פנים - ממש אגסים.

עין כמאנה

לאחר שחולפים על פני שכבות סלע גיר נטויות, מגיעים אל המעיין הקטן הנמצא על גדתו השמאלית (הדרומית) של הנחל, מקור המים האיתן היחיד לאורך המסלול. המעיין, כמו הכפר הבדואי, נקרא עין כמאנא. זהו מעיין שכבה רגיל שמימיו נובעים כל השנה, לא בשפע אך מספיק בכדי שרועי העיזים המקומיים יביאו את עדריהם לשתות במעיין משם ממשיך הנחל בערוץ שבו כמה מפלונים המהווים אטרקציה לצעירים ולהרפתקנים מביננו, מומלץ לרדת בשביל העוקף ולטפס חזרה על פני המצוק. המפלונים זורמים לעתים בעונת הגשמים (כשהם רטובים יש להיזהר כאן במיוחד מפני החלקה). גדות הנחל עטורות חורש טבעי שבו בעיקר אלונים ועצי חרוב.

תצפית אל בקעת סחנין ועץ אלון עתיק לסיום

ממש לקראת סוף המסלול מגיח שביל הטיול מהחורש וממול נפתח הנוף אל השטחים החקלאיים בבקעת סחנין. מכאן כבר אפשר לראות את רכב האיסוף הממתין בסוף המסלול אך מומלץ לעצור, לנשום אויר, ואולי לבשל קפה של סיום.

סמוך למפגש עם הכביש החוצה את השכונה המערבית של סלאמה, ניצב אלון מצוי בא-בימים שכמותו רק מעטים נותרו בגליל. עוברים את עץ האלון העתיק, חוצים את השכונה המערבית של הכפר סלאמה, ומגיעים לרכב האיסוף הממתין ברחבת החנייה.

להתראות - ניר ירקוני

מורה דרך, מצפה אבי"ב

(עדכון 29.8.14)

898 צפיות
פורסם ב- 07/10/2014 ,בשעה 16:14:43
להוסיף תגובה אין תגובות לרשומה זאת קישור ישיר לקטע בית

כל היומנים

sun - לשירות חברות הסטארט אפ בצפון אומרים שהיה פה אמנים ויוצרים אני ואתה נשנה את הגינה אנשי הגשם אתר צומח גבוהה יותר, מהירה יותר, חזקה יותר גן קיימות הבית הפתוח הופכים את בקעת בית הכרם לעמק תפארת החינוך - הלב הפועם של משגב הכל נוער המלאכים של כלבלאב העשרה ואומנויות הקומפוסטר כחיית מחמד התנדבות...זה אנחנו ויקי משגב זבל זבל תפריד זכויות בעלי חיים זריקת בריאות חיים בקהילה טיולים ומסעות יד ביד בגליל יד על הדופק - דיווחי משטרה וביטחון יומן המועצה יומן ספורט יומן רכזי טיולים יער האופניים והקהילה יש עבודה ישוב לדורות לא רק לנשים לחיים ארוכים מבקרים במשגב מדברים אמונה מדיה חברתית מועדון רוטרי משגב מוקד 107 מזכירי/ות ישובים מיומני הספרנית משגב קולטת משומשהו נוער ראס אל עין עד-כאן העתון המקוון של משגב עוד מעט 30 עושים עסקים על הדרך פורום מנהלני חינוך פתווו-ח צעירי משגב קבוצת YAD קול ההתחלות קונים - כאן קורס ועדים קיימות וסביבה קליק שביל סובב משגב שבילים ברגל תיירות במשגב תרבות