http://www.facebook.com/pages/%D7%9E%D7%95%D7%A2%D7%A6%D7%94-%D7%90%D7%96%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA-%D7%9E%D7%A9%D7%92%D7%91/190731637642996 שבילים ברשת

אתר צומח

היבטים ויזואליים של אתרים

ההרצאה המצוינת של ליאת טל ורותם אהרונוב מסטודיו עוז, עסקה בהיבטים הויזואליים של אתרים בכלל, עם שלל דוגמאות מאתרי רשויות ואתר משגב – בפרט.

המצגת המלאה של סטודיו עוז וכמה הערות שרשמתי תוך כדי. אשמח אם תוסיפו הערות משלכם.

·         עקביות וסיסטמתיות אחידה באתר מקנות תחושה של מקצועיות, התמצאות ואסתטיקה נעימה. צריך ליישב בין הצורך בביטוי אישי של כל אחד ממעדכני האתר לבין הצורך של הגולש להרגיש נוח ונעים באתר.

·         למרות שהאינטרנט בתחילת דרכו (בהמשך להרצאה משבוע שעבר), נצברו הרבה מאוד הרגלים וסטנדרטים שכדאי ליישם.

·         באתרים עתירי מידע כאתר משגב – חייבים להחליט על סדר עדיפויות ולקבוע את המיקומים בהתאם. לא למקם מידע חיוני ומבוקש בשולי היררכית התפריטים.

·         לחשוב על דרכים לעודד גולשים לקחת חלק באתר, באמצעות מתן ציונים ותגובות וכד'. (קיים אצלנו בעיקר ב'שבילים ברשת' – לא לגמרי ברור לי איך אפשר להרחיב גם לאתר המרכזי. אשמח לרעיונות)

·         תפריטים שנוטים להתארך כדאי למקם אנכית (שם אפשר להוסיף בהמשך) ולא אופקית (שם צריך להסתפק במס' מוגבל וקבוע של פריטים)

·         אפשר למשוך תשומת לב לפינות מסוימות בדף ע"י כפתורים דמויי תלת מימד, או מצוידים בחץ

·         כדאי לחלק את הגולשים לקבוצות אופייניות (למשל: תושבים/מתעניינים בקליטה/בתיירות/ בעסקים...) וליצור עבור כל אחד מהם מעין אתר משלו (כמו באורנג' – למשל) – דוגמא יפה באתר הגולן.

·         אתר טוב משקף את יעדיה של הרשות. ראינו אתרים ממוקדי קליטה (הגולן), ממוקדי תרבות (עמק יזרעאל), ממוקדי שירות (ירושלים) – מי אנחנו ומה אנחנו רוצים להדגיש?

אתר המועצה:

·         עמוס

·         פרוט הלינקים בדף הבית – בזבוז נדל"ן

·         חסר לוח אירועים סטנדרטי

·         הכפתור 'הפוך לדף הבית' מוגזם ומיושן במיקומו ובמימדיו

·         הפלש בכותרת – קצת מעייף...(הצעה של תהל: לשים בכותרת פסיפס רבועים עם צילומים מתחלפים. זה משתלב ב'פסיפס של קהילות' ונעים לעין)

·         צריך לחשוב מתי כדאי להקים אתר נפרד והאם לעצב אותו כאתר נפרד או כחלק מהאתר.

כאן עלו בין השאר שיקולים של קידום במנועי חיפוש, שלדעתי, לא רלוונטיים לנו. אין לנו עניין לצוד לקוחות מקריים מגוגל, והאלגוריתמים של מנועי החיפוש משתנים כל הזמן. השיקולים שלנו צריכים להיות פונקציונאליים.

הצעה נוספת של תהל – להשתמש בספירלה של הלוגו בת 35 העיגולים – כמוקד לינקים למידע על 35 היישובים. (מידע על הרחבות וקישורים לאתרים)

כוכי – האם יש לנו מידע עדכני על כל 35 היישובים?

 

 

בשלב זה ההרצאה הייתה כל כך מפורטת ועתירת דוגמאות שהפסקתי לכתוב...

אם יש הערות ותובנות שעלו לכם תוך כדי – אנא הוסיפו.

 



 

1077 צפיות
תגובה אחרונה ב-14/02/2010 11:07:51 מאת נירית סגל