דבר העורך

אלבום תמונות rss
מלאו כאן את כתובת ה-Email שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן היומן שלי.
הצטרף הסר

רשומות אחרונות

ארכיון

אלבום תמונות

Loading
 

אתר צומח

היבטים ויזואליים של אתרים
10/02/2010 16:52:36

ההרצאה המצוינת של ליאת טל ורותם אהרונוב מסטודיו עוז, עסקה בהיבטים הויזואליים של אתרים בכלל, עם שלל דוגמאות מאתרי רשויות ואתר משגב – בפרט.

המצגת המלאה של סטודיו עוז וכמה הערות שרשמתי תוך כדי. אשמח אם תוסיפו הערות משלכם.

·         עקביות וסיסטמתיות אחידה באתר מקנות תחושה של מקצועיות, התמצאות ואסתטיקה נעימה. צריך ליישב בין הצורך בביטוי אישי של כל אחד ממעדכני האתר לבין הצורך של הגולש להרגיש נוח ונעים באתר.

·         למרות שהאינטרנט בתחילת דרכו (בהמשך להרצאה משבוע שעבר), נצברו הרבה מאוד הרגלים וסטנדרטים שכדאי ליישם.

·         באתרים עתירי מידע כאתר משגב – חייבים להחליט על סדר עדיפויות ולקבוע את המיקומים בהתאם. לא למקם מידע חיוני ומבוקש בשולי היררכית התפריטים.

·         לחשוב על דרכים לעודד גולשים לקחת חלק באתר, באמצעות מתן ציונים ותגובות וכד'. (קיים אצלנו בעיקר ב'שבילים ברשת' – לא לגמרי ברור לי איך אפשר להרחיב גם לאתר המרכזי. אשמח לרעיונות)

·         תפריטים שנוטים להתארך כדאי למקם אנכית (שם אפשר להוסיף בהמשך) ולא אופקית (שם צריך להסתפק במס' מוגבל וקבוע של פריטים)

·         אפשר למשוך תשומת לב לפינות מסוימות בדף ע"י כפתורים דמויי תלת מימד, או מצוידים בחץ

·         כדאי לחלק את הגולשים לקבוצות אופייניות (למשל: תושבים/מתעניינים בקליטה/בתיירות/ בעסקים...) וליצור עבור כל אחד מהם מעין אתר משלו (כמו באורנג' – למשל) – דוגמא יפה באתר הגולן.

·         אתר טוב משקף את יעדיה של הרשות. ראינו אתרים ממוקדי קליטה (הגולן), ממוקדי תרבות (עמק יזרעאל), ממוקדי שירות (ירושלים) – מי אנחנו ומה אנחנו רוצים להדגיש?

אתר המועצה:

·         עמוס

·         פרוט הלינקים בדף הבית – בזבוז נדל"ן

·         חסר לוח אירועים סטנדרטי

·         הכפתור 'הפוך לדף הבית' מוגזם ומיושן במיקומו ובמימדיו

·         הפלש בכותרת – קצת מעייף...(הצעה של תהל: לשים בכותרת פסיפס רבועים עם צילומים מתחלפים. זה משתלב ב'פסיפס של קהילות' ונעים לעין)

·         צריך לחשוב מתי כדאי להקים אתר נפרד והאם לעצב אותו כאתר נפרד או כחלק מהאתר.

כאן עלו בין השאר שיקולים של קידום במנועי חיפוש, שלדעתי, לא רלוונטיים לנו. אין לנו עניין לצוד לקוחות מקריים מגוגל, והאלגוריתמים של מנועי החיפוש משתנים כל הזמן. השיקולים שלנו צריכים להיות פונקציונאליים.

הצעה נוספת של תהל – להשתמש בספירלה של הלוגו בת 35 העיגולים – כמוקד לינקים למידע על 35 היישובים. (מידע על הרחבות וקישורים לאתרים)

כוכי – האם יש לנו מידע עדכני על כל 35 היישובים?

 

 

בשלב זה ההרצאה הייתה כל כך מפורטת ועתירת דוגמאות שהפסקתי לכתוב...

אם יש הערות ותובנות שעלו לכם תוך כדי – אנא הוסיפו.

 



 

759 צפיות
פורסם ב- 10/02/2010 ,בשעה 16:52:36
להוסיף תגובה 2 תגובות קישור ישיר לקטע בית
תגובה אחרונה ב-14/02/2010 11:07:51 מאת נירית סגל

כל היומנים

sun - לשירות חברות הסטארט אפ בצפון אומרים שהיה פה אמנים ויוצרים אני ואתה נשנה את הגינה אנשי הגשם אתר צומח גבוהה יותר, מהירה יותר, חזקה יותר גן קיימות הבית הפתוח הופכים את בקעת בית הכרם לעמק תפארת החינוך - הלב הפועם של משגב הכל נוער המלאכים של כלבלאב העשרה ואומנויות הקומפוסטר כחיית מחמד התנדבות...זה אנחנו ויקי משגב זבל זבל תפריד זכויות בעלי חיים זריקת בריאות חיים בקהילה טיולים ומסעות יד ביד בגליל יד על הדופק - דיווחי משטרה וביטחון יומן המועצה יומן ספורט יומן רכזי טיולים יער האופניים והקהילה יש עבודה ישוב לדורות לא רק לנשים לחיים ארוכים מבקרים במשגב מדברים אמונה מדיה חברתית מועדון רוטרי משגב מוקד 107 מזכירי/ות ישובים מיומני הספרנית משגב קולטת משומשהו נוער ראס אל עין עד-כאן העתון המקוון של משגב עוד מעט 30 עושים עסקים על הדרך פורום מנהלני חינוך פתווו-ח צעירי משגב קבוצת YAD קול ההתחלות קונים - כאן קורס ועדים קיימות וסביבה קליק שביל סובב משגב שבילים ברגל תיירות במשגב תרבות