http://www.facebook.com/pages/%D7%9E%D7%95%D7%A2%D7%A6%D7%94-%D7%90%D7%96%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA-%D7%9E%D7%A9%D7%92%D7%91/190731637642996 שבילים ברשת

אתר צומח

פגישה שנייה, בהנחית יגאל באום - על שיווק ברשת

יגאל באום, גרפיקאי, בונה אתרים ומומחה לשיווק ברשת, תושב רקפת, הרצה על תחומי התמחות אלה והשלכותיהם על אתר המועצה. חלק מהרעיונות נשמעים כלליים ולא קונקרטיים, אך אלה נקודות למחשבה שעשויות להנביט רעיונות ויישומים לאורך זמן. זו 'הרצאה עם מנגנון השהיה...'

 

להלן עיקרי הדברים:

  • 1. מה שמעניין את הגולש זה הוא עצמו. (לא הכותב ולא המועצה...)
  • 2. האינטרנט עדיין בתחילת הדרך מבחינה טכנולוגית, הוא עדיין לא זמין ונוח לגלישה מלאה כמו טלפון סלולארי. הדברים ישתנו ויועצמו.
  • 3. הטכנולוגיה היא רק הפלטפורמה של המהפכה האינטרנטית שהיא במהותה תקשורתית-חברתית. האינטרנט משנה התנהגויות ואינטראקציות בין אישיות, ואנו, כאמור, רק בתחילת הדרך.
  • 4. אתר צריך ליצור עניין מיידי ומתמיד. הגולש צריך לקלוט במבט, להבין, לקלוט את ההתמצאות ולצרוך את מה שהאתר משווק (לעיתים זה מידע או שרות חינמי ולעיתים מוצר..).
  • 5. באינטרנט השליטה בידי הקורא. הוא מחליט מה לקרא, לאן לקפוץ ומתי ללחוץ על הX.
  • 6. אנשים נכנסים היום לרשת בעיקר לצורך מידע ובידור.
  • 7. לאתר המועצה נכנסים בעיקר לצורך שרותים פונקציונאליים ומידע חיוני.
  • 8. האנטרנט נותן בידי המשווק, בפעם הראשונה בהסטוריה , משוב מיידי לפרסומים.
  • 9. הפצת מידע חייבת להיות כרוכה בדחיפה לנמען. לא מספיק לעדכן את האתר.
  • 10. פרסום ברשת (קמפיינים באתרים פופולאריים) יקר מאוד ולא תמיד נחוץ.
  • 11. ברוך: שמתי לב שהקהילה מגיבה לדברים הכרוכים בעשייה שלה. (להבדיל ממידע על עשיית אחרים)
  • 12. הגופים המובילים את הפעילות ברשת - הם אתרים ממשלתיים. משרדי ממשלה למשל. גם למועצה יש פוטנציאל דומה למתן שירותים ומידע חיוני ברשת, וכדאי לנצל את ההזדמנות שהגולש מגיע לאתר כדי לשווק לו מידע נוסף...
  • 13. יש יתרון מיידי למערכות שיש להן קשר ישיר עם הגולש, דוגמת הספרייה. גם למערכות אחרות כדאי לעודד גולשים להשאיר פרטים באתר ולבנות רשימות תפוצה.

הערה של נירית בעניין קשר ישיר עם התושב:
ניתן לקבל מהמזכירויות רשימות מיילים של תושבים ולעבור להתכתבות ישירה אך זה מעלה מס' בעיות:
1. בחלק מהיישובים (ונראה שזו מגמה) כל המידע מהמזכירות והמועצה מופץ במייל יומי מרוכז או מוצג באתר בלבד. תושבים מעדיפים את הצורה המרוכזת הזו.
2. זה ידרוש מאיתנו לתחזק את רשימת התפוצה הגדולה ולעדכן אותה. תהיה בכך כפילות עם רשימות אחרות שלנו.
3. יש יתרון בהצבת המזכירות כ'שוער' לתושבים וכמחליט. זה הולם את הגישה וההתנהלות הכללית של המועצה מול היישובים.
4. ברגע שנעבור להתכתבות ישירה נהיה מנועים מהתכתבות דרך המזכירות כדי לא ליצור כפילות. (כאמור - גולשים וקוראים הם בעלי השליטה וההחלטה. עדיף לא לעצבן...).

  • 14. נראה שאתר המועצה מוצלח למדיי. כמות הכניסות מרשימה, הוא נראה מזמין וההתמצאות די טבעית.
  • 15. זהו אתר עתיר מידע, עתיר פונקציות ומטרות, והקהל מגוון מאוד. לא פשוט לנהל את כל זה ביעילות.
  • 16. אנשים חולים על תמונות (במיוחד של עצמם...). צריך להעלות עוד ועוד תמונות.
  • 17. שווק עובד על רגשות. חייבים לזכור זאת בהעברת מסרים שיווקיים.
  • 18. כדאי לכל מחלקה לנסח לעצמה את מטרותיה באתר, לבנות מדדי הצלחה לאותן מטרות ולעקב אחרי מימושן.
    חשוב לחדד את הרצונות והמטרות, זה עוזר בהתכווננות אליהן.
1116 צפיות