http://www.facebook.com/pages/%D7%9E%D7%95%D7%A2%D7%A6%D7%94-%D7%90%D7%96%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA-%D7%9E%D7%A9%D7%92%D7%91/190731637642996 שבילים ברשת

אתר צומח

סיכום הפגישה הראשונה של צוות שדרוג אתר

 

סיכום הפגישה הראשונה של צוות שדרוג אתר

כללית צוין שהאתר טוב ומסביר פנים, (גם מס' הכניסות מעיד על כך), שיש בו שפע מידע ואוירת קהילה מזמינה.

עם זאת - יש מקום לשיפור...

אני מתנצלת מראש שכדי לרכז את הדברים לפי נושא, לא ציינתי, בד"כ, את שם הדובר.

בכחול - הערות ביניים ושאלות שלי.

חשיפה

חשיפה לציבור - החשיפה למידע המוצג באתר לא מספיקה. צריך לקדם אותה ע"י:

  • 1. קידום הניוז-לטר (עד-כאן). להוסיף אותו לדף הבית.
  • 2. הוספת עיתונים מקוונים נוספים, למשל , לנוער
  • 3. הכנסת עוד ועוד שירותים מקוונים (כגון הרשמה, תשלום, שרותי ספריה וכד') לאתר.
  • 4. אולי גם פרסום בעתונות.
  • 5. קשר ישיר עם נותני שרות שונים, גם מחוץ למועצה (רופא , למשל)(- מה ההבדל בין זה לבין מייל?)
  • 6. לדחוף ולקדם את לוחות המודעות
  • 7. קישורים לרשתות חברתיות דוגמת פייס בוק (יעקב - תוכל לקשר לדוגמא?)

יש בעיה בהעדר קשר ישיר עם התושב. העבודה דרך המזכירויות מסננת חלק מהמידע.

עם זאת העבודה מול התושבים תעמיס עלינו תחזוקת מידע כפולה, תדלג על הפונקציה היישובית, שאנו מנסים לטפח בד"כ, עלולה לחשוף אותנו לתביעות על בסיס חוק הג'אנק מייל.
הניסיון מצביע על כך שהרשמה אישית למנגנוני עדכון זוכה להיענות נמוכה.

חשיפה מול הבדואים נמוכה עד אפסית. צריך לבחון שת"פ עם אתרים פופולאריים במגזר זה. (פרטים מאיבטיסם)

 

עיצוב ומבנה:

יש מעט מידיי תמונות ואמצעים ויזואליים

תחושה של עומס, גודש, ערב רב. לא ממוקד מטרה. לא פשוט מספיק.

צבעוני ורועש מידיי.

דוגמא יפה - אתר גליל עליון

המלצה על עמק יזרעאל

המלצה על אתר הגולן

חסר דגש מספיק על קליטה. הטיפים ב'גליל עליון' מצאו חן.

רצוי להוליך את הגולש מהכלל אל הפרט ולא להעמיס 'גשם של פרטים' במבט ראשון. המון קליקים כדי להגיע למידע. (דוגמאות: פרוטוקולי מליאה, מידע קליטה, חינוך...)

חסרים אמצעי הבלטה והדגשה. למשל ע"י 'הצבעה במעבר עכבר' ( ללא קליק)

דפי המחלקה מעוצבים לא נעים. לבטל את שם ראש המחלקה בענק. להחליף תמונות לא נעימות.

(תהל - אפשר לבצע לאלתר)

 

רצוי לבנות תבניות קבועות לעיצוב. דוגמת ה'קופסאות' בטור השמאלי  בדפי המתנ"ס.

הוספת באנרים, דוגמת זה שבדף הבית, בראש דפי המחלקות.

לרכז מידע ע"פ קבוצות עניין. למשל - מידע לעסקים. (יפעת - האם הכוונה לבעלי עסקים או ללקוחות?)

להעלות סרטונים, גם חובבניים

להוסיף מונה כניסות לכל דף (נתון למחלוקת. מעדכן אתר שמעוניין במידע יכול לקבל הנחיה מרלי)

לשוניות עדיפות על לינקים (גליה - מתייחס לאתר הספריה?)

סמלים (אייקונים) עדיפים על מילים.

לוח האירועים הפרוש אהוב ואפקטיבי (נתון במחלוקת. זה גוזל המון מקום בדף הבית, פוגע בחזות הכללית וזו תצוגה לא מקובלת)

 

חשוב להקל על ההתמצאות. המבנה צריך להיתפר מול צרכי הגולש (במקום המבנה הנכחי שנתפר בעיקר מול המבנה הארגוני של המועצה),

גולש רוצה לראות את השירותים המוצעים, את הזכויות המגיעות וכד'. הצגה בהירה באתר חוסכת המון עבודה בהמשך.

רלי: למחוק חומרים ישנים כדי לשפר את הגלישה.(הנושא בבירור טכני)

יש כפילויות מידע (בנושא יישובים, במידע על בתים להשכרה, במידע על בתי ספר ובנושאים נוספים). חובה לבטל אותן ולהחליפן בלינקים.

יותר מידי קישורים ל'שבילים ברשת' מדף הבית.

 

תדמית ותוכן

האתר מקרין שקיפות, עדכניות, דינמיות. אנשים ממועצות אחרות מביעים הערכה ורצון ללמוד ממנו.

רצוי שהאתר יהיה יותר עתונאי ופתוח ולא רק דוברותי

בחינוך האתר מעודכן היטב, אך חסרה רוח, תחושת עשייה וכל מה שמעבר למידע יבש.

 

שיתוף ציבור

מתקיים לא רע (אם כי בקבוצות קטנות) בעיקר בשבילים ברשת...גם כאן, החשיפה לא מספיקה.

 

מתודולוגיית העדכון

נקודת תורפה. יש המון חומר וקשה לעמוד בקצב העדכון. לא בכל מחלקה יש עובד מוכשר להתמודדות טכנית ותוכנית עם המשימה. נוצרת חוסר אחידות מכל הבחינות.

חסרה פונקציה שתרכז, תאסוף, תעורר, תנהל....

מתייחס לשבילים ברשת: -

שבילים ברשת הוא אתר ייחודי שלא קיים באף רשות. הוא דורש 'התמסרות' אחרת....

חובה לענות לגולשים מיידית. לא להשאיר שאלות ללא תשובה (קרה בגלל בג שדורש טיפול)

רצוי יותר שת"פ בין מנהלי היומנים בשבילים

 

ממשק עריכה

מסורבל, איטי, לא נוח. (מועצם לאחרונה עקב משבר האינטרנט...)

 

1134 צפיות