דבר העורך

מנהלי היומן

אלבום תמונות rss
מלאו כאן את כתובת ה-Email שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן היומן שלי.
הצטרף הסר

רשומות אחרונות

ארכיון

אלבום תמונות

Loading
 

יומן המועצה

נושאים על הפרק - משולחן המועצה

צומת הר שכניה
09/02/2016 14:01:55

לתושבי הר שכניה שלום,

 

המועצה פועלת להקמת מעגל תנועה בצומת הר שכניה, אנו חושבים כי זה הפתרון הנכון. עם זאת, האחריות לכך היא של "נתיבי ישראל" ומשרד התחבורה. 

 

בשנים האחרונות אנחנו פועלים מול גורמים שונים, בהם משרד התחבורה, חברת נתיבי ישראל, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומשטרת ישראל, במטרה להביא לפתרון תעבורתי בכביש 784 בכלל ובצומת הר שכניה בפרט.

 

בתחילה הוכר רק צומת כאוכב כמוקד סיכון, וזאת בשל התאונות שהיו בו ובקרבתו. צומתי הר שכניה ויודפת לכשעצמם אינם עומדים בקריטריונים של מוקדי סיכון. אנחנו פעלנו לקדם את ההכרה בכל קטע הכביש מצומת יודפת ועד לצומת כאוכב כמוקד סיכון. לאחר פגישות רבות עם הגורמים הללו, כולל סיורים במקום הצלחנו בכך, והקטע כולו מוכר כ"מוקד סיכון בקטע" (הגדרה חדשה שהצלחנו ליישם). מבקש להדגיש כי ההכרה במוקדי סיכון מסתמכת על קריטריונים מקצועיים- כמותיים.

 

הודות להכרה הזו הוועדה למוקדי סיכון (המורכבת מהגורמים שמניתי לעיל) נתנה הנחייה לתכנן שני מעגלי תנועה: בצומת כאוכב ובצומת יודפת.

 

חשוב לציין כי שני מעגלי תנועה צפויים לשפר את בטיחות הכניסה והיציאה מהר שכניה, אך נוצרת אי נוחות בכך שבכדי לפנות שמאלה יש להגיע למעגל תנועה, להקיף אותו ולחזור. לכן, למרות השיפור פתרון זה לא מקובל עלינו, ואנו ממשיכים ודורשים להקים מעגל תנועה גם בצומת הר שכניה.

 

מאחר והוועדות המקצועיות כבר דנו בנושא, השלב הבא שלנו הוא פניה לשר התחבורה בבקשה שישקול את החלטות הוועדה, ובמיוחד את הדרישה שלנו שלא  לחסום פניות שמאלה בצומת הר שכניה. הבקשה שלנו מהשר היא לבנות מעגל תנועה בצומת. לחילופין, כשלב ביניים, נבקש מהשר ומהמשרד שלמעט שיפורים קטנים לא יבוצע דבר בצומת הר שכניה. בכך יתאפשר לנו להמשיך ולקדם הקמת מעגל תנועה בהמשך, וכן להמשיך לפנות שמאלה ביציאה ובכניסה לצומת בשעות אין בהן עומס, ולהיעזר במעגלי התנועה בשעות העומס.

 

חשוב לציין כי נציגי יישובי ההר היו שותפים בכל הפגישות שנערכו במשרדים השונים, ודרך הפעולה תואמה עימם לכל אורך הדרך. להפתעתי בפגישה האחרונה עלתה דרישה חדשה מצד הנציגים: שהמועצה תפעל לכך שבמידה שלא יוקם מעגל תנועה בצומת הר שכניה, תדרוש המועצה שלא יוקמו מעגלי תנועה גם בצמתי כאוכב ויודפת.

 

עמדה זו לא מקובלת עלינו. לא נסכים לעמדה כזו שאומרת אם אין לי אז גם אין לשכן שלי. מנהיגות צריכה להיות חיובית, לא שלילית.

 

משגב לא תציג עמדה שאם לא יוקם מעגל תנועה בצומת הר שכניה, אז שלא יוקמו מעגלי תנועה גם אצל השכנים שלנו בכאוכב, וגם לא בצומת יודפת. זו עמדה לא מוסרית ולא הוגנת, וכמובן שאינה צודקת כלפי שכנינו. זה המקום גם לציין כי משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל כלל לא זקוקים ולא מבקשים את אישור המועצה לבצע עבודות בתחום רצועת זכות הדרך הנמצאת בסמכותם ובאחריותם הבלעדית.

 

טענה נוספת היא שחציית הכביש על ידי הולכי רגל קשה ולא בטיחותית בשל העומס שבו, וכי נדרש פתרון לכך. כמובן שזו טענה נכונה, אך לצערי אין למדינת ישראל פתרון לכך. שימו לב שבכל המדינה אין מעברי חציה בכבישים בין עירוניים, למעט אם יש רמזור במקום. הסיבה לכך, כפי שנמסר לי, היא שבמעבר חציה זכות הדרך היא להולך הרגל, אך בכביש בו מהירות הנסיעה גבוהה הנהג לא יספיק לעצור בזמן, והתוצאה עלולה להיות קשה ביותר. לכן בכבישים בין עירוניים חובת הזהירות מוטלת גם על הולך הרגל.

 

חשוב לציין כי הקמת מפרדה קשיחה באזור צומת הר שכניה תאפשר להולכי רגל לחצות את הכביש בשתי פעימות: נתיב אחד בכל פעם. זאת בהשוואה למצב כיום הדורש חציה של ארבעה נתיבים בפעם אחת. בכך רמת הבטיחות בחציית הכביש תעלה.

 

בשנים האחרונות בפעולה משותפת עם משרד התחבורה וחב' נתיבי ישראל בוצעו שיפורים משמעותיים ביותר במערך הכבישים במשגב, וזאת לאחר שנים של העדר השקעה בתשתיות באזורנו. להלן רשימה חלקית:

 

פתרון צמתים במורשת, משגב, שורשים, גילון, בר-לב, כמאנה, בין קורנית לשכניה, טל אל (בקרוב יחל הביצוע), ובין אשחר וערב אל נעים. סלילת כ- 40 ק"מ דרכי גישה לישובים תוך שיפור משמעותי באיכות הכבישים: להררית, להר כמון, להר חלוץ, בהר שכניה, ליובלים, אשחר ואשבל, ללוטם, למעלה צביה, ובכלל העברת האחריות לכבישי הגישה לחברת נתיבי ישראל. הארה בצמתים במצפה אבי"ב, שורשים, מורן, לוטם ומעלה צביה. גשר מעל נחל חילזון בכביש 804, ועוד.

 

ועם כל מה שבוצע, יש עדיין לא מעט לבצע: בצמתי הכניסה לסלאמה, בצומת ראס אל עין, הסדרת פניות בצמתי לוטם ומעלה צביה, שיקום כביש הגישה למצפה אבי"ב ולחרשים, הרחבת צומת יובלים, כביש 805 עוקף סח'נין והיציאה מתרדיון, כביש גישה לפלך ותובל, צומת הכניסה למורן, וכמובן צומת הר שכניה.

 

המפתח לביצועם של הפרויקטים הללו הוא הידברות עניינית ורצינית, הצגת נתונים מול הקריטריונים  וחיפוש פתרון.

 

משגב תמשיך להציג את העמדה שצריך להינתן פתרון בצומת הר שכניה, כאשר הפתרון המועדף הוא הקמת מעגל תנועה.

 

 

 

בכבוד רב,

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                  רון שני

                                                                                                                  ראש מועצה אזורית משגב

 

 

 

1375 צפיות
פורסם ב- 09/02/2016 ,בשעה 14:01:55
להוסיף תגובה אין תגובות לרשומה זאת קישור ישיר לקטע בית

כל היומנים

sun - לשירות חברות הסטארט אפ בצפון אומרים שהיה פה אמנים ויוצרים אני ואתה נשנה את הגינה אנשי הגשם אתר צומח גבוהה יותר, מהירה יותר, חזקה יותר גן קיימות הבית הפתוח הופכים את בקעת בית הכרם לעמק תפארת החינוך - הלב הפועם של משגב הכל נוער המלאכים של כלבלאב העשרה ואומנויות הקומפוסטר כחיית מחמד התנדבות...זה אנחנו ויקי משגב זבל זבל תפריד זכויות בעלי חיים זריקת בריאות חיים בקהילה טיולים ומסעות יד ביד בגליל יד על הדופק - דיווחי משטרה וביטחון יומן המועצה יומן ספורט יומן רכזי טיולים יער האופניים והקהילה יש עבודה ישוב לדורות לא רק לנשים לחיים ארוכים מבקרים במשגב מדברים אמונה מדיה חברתית מועדון רוטרי משגב מוקד 107 מזכירי/ות ישובים מיומני הספרנית משגב קולטת משומשהו נוער ראס אל עין עד-כאן העתון המקוון של משגב עוד מעט 30 עושים עסקים על הדרך פורום מנהלני חינוך פתווו-ח צעירי משגב קבוצת YAD קול ההתחלות קונים - כאן קורס ועדים קיימות וסביבה קליק שביל סובב משגב שבילים ברגל תיירות במשגב תרבות