http://www.facebook.com/pages/%D7%9E%D7%95%D7%A2%D7%A6%D7%94-%D7%90%D7%96%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA-%D7%9E%D7%A9%D7%92%D7%91/190731637642996 שבילים ברשת

יומן המועצה

נושאים על הפרק - משולחן המועצה

של מי הכביש הזה?

זוכרים את המושג "כביש ללא אבא"?

כשנכנסתי לתפקידי כראש המועצה זה היה הכינוי שזכו לו כבישי הגישה ליישובים: צרים, עקלקלים, ללא שוליים, ללא תאורה, ועוד שלל מפגעים תעבורתיים. הסיבה למצב העגום הזה הייתה נעוצה בנתק בין משרד התחבורה ומע"צ דאז לבין המועצה, נתק שנבע מכך שהמועצה נאלצה לעתור לבג"צ על הפרת הבטחה שלטונית של מע"צ ושל משרד התחבורה לשיקום הכבישים ברכס יודפת ובהר כמון.על מה היה הריב? מע"צ גרסה כי כבישי הגישה ליישובים נמצאים באחריות המועצה, בעוד שאנחנו טענו שהכבישים הם ברמה ארצית ונמצאים תחת אחריות מע"צ. בסופו של דבר היה מדובר בכסף, הרבה מאד כסף, מעל ומעבר למה שרשות מקומית בסדר גודל של משגב יכולה לממן בכוחות עצמה. השנים והחיים לימדו אותי ש"ריב" כזה בין גופים שלטוניים אינואופציה, שחייבים להגיע להסדר מוסכם שיאפשר לתושבים לנסוע בבטחה הביתה. פעלתי לגשר על חילוקי הדעות עם מע"צ, ולאחר תהליך של מו"מ ואינסוף פגישות הגענו לפשרהשלפיה מע"צ יבצעו שדרוג של הכבישים ברכס יודפת ובהרכמון. וכך היה. כדי לפתור את הסוגיה פתחנו בדיאלוג עם משרד התחבורה להגדרת האחריות לכבישי הגישה. ישראל כץ, שבדיוק נכנס לתפקיד שר התחבורה, גילה הבנה לבקשותינו והביא להחלטה שכל כבישי הגישה יעברו לאחריות, לטיפול ולתחזוקה של מע"צ. בשלב הבא ערכנו בשיתוף מע"צ (כיום "נתיבי ישראל") את סדר העדיפות בשיקום כבישי הגישה ליישובים במשגב, ומאז "נתיבי ישראל" משקמת ומתחזקת אותם. נסללו ושוקמו עשרות ק"מ של כבישי גישה, וביניהם הכביש מלבון להר חלוץ, כביש העלייה לגילון, כבישי הגישה ליישובים: טל-אל, לוטם, יובלים, אשחר,אשבל, שכניה, קורנית, מנוף, מעלה צביה וחוסניה. כששיתוף הפעולה עם מע"צ נכנס להילוך, התחלנו לפעול מולם להסדרת הצמתים הבעייתיים בתחומי המועצה, וכאלה, כידוע,לא חסר. בשנים האחרונות הוקמו רמזורים בצמתים גילון, בר-לב, לשם ומשגב, הוקמו מעגלי תנועה בצמתים מורשת, שורשיםוכמאנה, ומעגל תנועה פנימי בין שכניה לבין קורנית, הותקנה תאורה בצמתים מצפה אבי"ב, מורן, שורשים, לוטם ומעלהצביה.

 

ומה בשלב הבא?

בימים אלה נמצא צומת ראס אל עין בשלבי תכנון, וצומת טל-אל עבר, זה לא מכבר, לשלבי ביצוע. קטע הכביש בכניסה לדמיידהעומד בפני שיפור גיאומטריה וכך גם קטע הכביש מיעד דרך עצמון ועד לצומת המועצה. ועם זאת, מלאכה רבה עוד לפנינו:קטע הכביש מצומת כאוכב דרך צומת הר שכניה לצומת יודפת הוכר לאחרונה כמוקד סיכון, והרשויות החליטו להקים מעגלי תנועה בצומת כאוכב ובצומת יודפת. אנחנו דורשים לבנות מעגל תנועה גם בצומת הר שכניה. בהקשר זה נקבעו פגישות עם שר התחבורה ועם מנכ"ל נתיבי ישראל. עוד נדרש טיפול בצמתי הכניסה לסלאמה, ואילו בצמתי הכניסה ללוטם ולמעלה צביה נדרשת הקמת מסלול האטה והאצה. יש צורך להסדיר את צומת הגישה לחרשים, ובמקביל לשפר את בטיחות חציית הכבישים להולכי רגל בכלל הצמתים במשגב.ברשימת הפרויקטים "הכבדים" מככבים: תכנון כביש גישה חדש לפלך ותובל, תכנון כביש 805 "עוקף סח'נין" מהכניסה לפארק תעשיות משגב ועד לגשר בנחל חילזון ליד לוטם, והשלמת שדרוג כבישי הגישה למצפה אבי"ב ולמורן. למדתי כי העבודה עם משרד התחבורה ועם "נתיבי ישראל"צריכה להיות מקצועית, עניינית ורצינית. אנו חייבים להביא נימוקים ולשכנע. אם לא מצליחים לשכנע כבר בשלב הראשון,אסור לוותר. יש להתמיד ולחתור עד להשגת המטרה.

479 צפיות